tirsdag den 25. oktober 2011

Dagens kage og sunde kugler.


Har bagt en af mandens yndlingskager igår. Jeg kæmper en brav kamp for at finde den ultimative opskrift på brunsviger, for de har alle en tendens til at blive træls og tørre i selve dejen på anden dagen. Men denne udgave havde et helt nyt element, som jeg tænkte kunne være med til at holde den frisk og god. Kagecreme. Og indtil videre er den godkendt til at blive bagt igen. Smagen er heller ikke så stærk af farin og fyldet er mere blødt og smomset isteden for sprødt, som det nogle gange kan være.

Opskriften har jeg fundet her, men pas på med at gå ind på bloggen, for der er seriøs behov for hagesmæk, når man læser den. Og skabene skal være godt udrustet, for der går ikke lang tid, før man står i køkkenet og roder rundt, i håb om at gøre hende kunsten efter.

Hun fristede også med dem her, men jeg synes, de blev for stærke i smagen af cacao, så der skal lige eksperimenteres med dem. Kan jo godt lide konceptet om sundt slik uden raffineret sukker. Og jeg er jo ved at teste, hvad jeg skal have lavet til julen. Der er jo ikke engang 2 mdr til juleaften. Vi skal hjem til lillebror juleaften, og jeg havde tænkt, at vi laver noget guf at have med. Skal dog lige have koordineret med svigerinden. Uanset hvad så skal i nok få lov at følge mine eksperimenter.

Hov, de var nok gode nok alligevel. Væk det er de i hvert fald.

2 kommentarer:

  1. Halløj :) En lille hilsen fra mig - du er hermed sat på som deltager nr. 6 på Madstafetten! Har du en mailadresse, som jeg kan skrive til, når stafetten kommer til dig?
    Jeg skal vist snart bage brunsviger :)
    Mange hilsner fra Nina/Kunster på køkkenbordet

    SvarSlet
  2. Hej Nina.
    Har helt overset din besked. Min mail er sverigestossen snabela gmail.com.
    Glæder mig helt til stafetten når til mig.

    SvarSlet

Jeg er glad for hvert et lille ord du har lyst til at skrive til mig.

TAK for at du tog dig tiden til at kommentere.
Det gør bloggen lidt sjovere.