onsdag den 28. september 2011

Madplan uge 39

Sidste uges madplan holdt et langt stykke hen af vejen. Lidt blev byttet rundt, fordi der var lyst til det. Onsdag var der så et hold venner fra Danmark der meldte sin ankomst. Heldigvis havde vi en fersk kylling liggende på køl, så den blev da lige stegt på gammeldags maner med persille i maven og hjemmelavet agurkesalat til. Faktisk første gang jeg laver agurkesalat, og bestemt ikke sidste. Torsdag blev det så rester af kyllingen, og fredag frikadeller med det sidste kartofler og sovs fra kyllingen. Resten af madplanen blev jo derved udskudt og vi havde så mad til lørdag med.

Søndag satte jeg mig så ned og lavede en ny madplan. Og indtil videre går det ikke så godt, for vi har ikke haft energi til at lave mad, fordi vi har knoklet i brænde og været i byen.

  • Søndag
    • Hamburgerryg med kartofler og blomkål. Men ingen havde energi til at lave mad, så det blev hamburgerryg på brød. Godt hamburgerryg er kogt når man køber det i Sverige.
  • Mandag
    • Sandwich med hamburgerryg, fordi vi skulle på heldagstur til København, og det ellers ville blive alt for dyrt i mad.
  • Tirsdag
    • Hamburgerryg med kogte majskolber blev det til, for ingen gad at lave de der kartofler og blomkål. Tror hellere jeg må få flettet en blomkålsgratin ind i madplanen, for jeg har jo et helt hovede der skal spises. Mærkelig nok var der energi til at lave popcorn og de her lækre kanelbrød, som virkelig er et hit herhjemme dog uden rosiner.
  • Onsdag
    • Stabel selv burger med hjemmelavede bøffer. Uhm glæder mig til i aften.
  • Torsdag
    • Forloren hare
  • Fredag
    • Rester fra torsdag
  • Lørdag
    • Blomkålsgratin med skinke fra fryseren. Nej det blev det så ikke lige. Manden havde et stort behov for kartoffelmos med bacon, så det blev det. Heldigvis er hans livretter meget simple.
  • Søndag
    • Peberbøffer og flødestuvede kartofler.
  • Mandag
    • Kylling i sursødsovs, som vi engang har købt på glas. Altså sovsen. Sådanne fejlkøb skal jo også spises. Ja på et eller andet tidspunkt skal den da spises, men det blev ikke lige nu. Spiste bare "tøm køleskabet".

Bon appetit.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg er glad for hvert et lille ord du har lyst til at skrive til mig.

TAK for at du tog dig tiden til at kommentere.
Det gør bloggen lidt sjovere.