søndag den 18. september 2011

Weekendkage: Webersnegle.

Var på loppis igår og faldt over et par finurlige bøger jeg bare måtte have med hjem.
Bemærk især bogen til venstre. Ja det er en nachoskogebog fra det samme firma som den skrækkelige guacamole var fra. Jeg glæder mig til at læse den og finde ud af om jeg kan bruge guacamolen til noget der er mere spiseligt. For at kompensere for den dårlige oplevelse den anden dag har vi handlet masser af modne avocadoer til aftensmaden i aften.

Efter en formiddag på loppis og marked var jeg vildt kagesulten, så det blev lige til en omgang webersnegle. Opskriften er ikke min egen, men er skrevet ud efter http://www.grillguru.dk/. Og den er altid væk for mig, så nu skriver jeg den lige ind her, så er der en chance for jeg selv kan finde den.



Webersnegle. 10 stk.
25 g gær
50 g margarine
1 dl mælk
1 æg
1 spsk alm sukker
1 tsk salt
5 dl mel

Fyld:
100 g margarine
8 spsk farin
1 spsk kanel

Og så står der stort set ikke mere på opskriften ud over skæres i 10 skiver, og bages ca 15 min på grillen.
Så hvis jeg selv skal tilføje lidt, så bliver det:

Smelt margarine og køl den ned med mælken, rør gæren ud i den. Resten tilsættes om æltes igennem. Stilles til hævning til dejen har dobbeltstørrelse. Æltes og rulles ud, fyld blandes og smøres på. Hele stykket rulles sammen og skæres i stykker. Ønsker du dem flade, skærer du ca 15 stykker og placerer dem på et bageplade med god afstand og slutter af med at trykke dem flade. Ønsker du dem høje skæres de kun i 10 stykker og sættes tæt sammen i en smurt springform. Bages ca 15-20 minutter på 200 grader, eller på eftervarmen i weberen når resten af grillmiddagen er færdig.

Bon appetit!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg er glad for hvert et lille ord du har lyst til at skrive til mig.

TAK for at du tog dig tiden til at kommentere.
Det gør bloggen lidt sjovere.