mandag den 11. marts 2013

Kernebrødet som en sundere kageting.

Jeg har altid elsket banankage. Og jeg holder rigtig meget af “kernebrødet” aka LCHF-“rugbrødet”. Så idag besluttede jeg at de to ting sagtens kunne kombineres. Og resultatet blev fremragende.

Kernebrød på banankagemåden:

  • 150 g mandel/hasselnød/kokosflager som males til mel i minihakkeren.
  • 400 g kerner (sesamfrø, hørfrø, solsikkekerner, græskarkerner)
  • 1 dl olie
  • 4-5 æg
  • 2 mosede bananer
  • 50-100 g hakket chokolade (gerne mørk hvis du har)
  • 1-2 håndfulde gojibær/morbær/rosiner
  • 1-2 spsk carobpulver
  • evt vanilie

Alt blandes i en stor skål og bages i en brødform foret med bagepapir. 180 grader i ca 70 min. Serveres i skiver med smør på. Kan fryses i skiver, så det er let at tage lidt op ad gangen.

Jeg synes, det var rigtig vellykket omend den i varm tilstand smagte for meget af banan. Så nu glæder jeg mig til at teste den i kold tilstand.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg er glad for hvert et lille ord du har lyst til at skrive til mig.

TAK for at du tog dig tiden til at kommentere.
Det gør bloggen lidt sjovere.