fredag den 1. marts 2013

Fastelavnsboller LCHF.

Kender i det, når man ser sine gamle indlæg igennem, fordi de er ved at være aktuelle igen, og så opdager at det link opskriften ligger på er forsvundet. ØV. Nu giver dette indlæg overhovedet ingen mening og min fastelavnsbolleopskrift er forsvundet. 

Måske lidt sent med fastelavnsboller, men gode var de. Og der er flere i fryseren.
Opskriften fik jeg herfra http://www.madforlivet.com. Og de er både LCHFvenlige og glutenfrie.
Jeg fyldte dem med marcipan rørt med lidt fløde, steviasødet syltetøj, flødeskum og rigtig chokolade på toppen.

Glutenfri fastelavnsbolle med inspiration fra semlor.
Fastelavnsbolle LCHF.
Halveret fastelavnsbolle smurt med marcipan ala semla.
Halveret og smurt med marcipan rørt blød med en skvis fløde. Inspirationen til dette kommer fra den svenske semla.

Lækker syltetøj ligges på fastelavnsbollen i en ring af flødeskum. Syltetøjet på billedet er købt på Christianias julemarked.
Flødeskum i rigelige mængder ligges på som en ring af fløde. Lidt syltetøj ligges i midten. Smeltet chokolade smøres på toppen af fastelavnsbollen.

Fastelavnsboller bagt i muffinsform, her uden pynt.
Jeg bagte dem i muffinsforme for at få lidt højde på dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg er glad for hvert et lille ord du har lyst til at skrive til mig.

TAK for at du tog dig tiden til at kommentere.
Det gør bloggen lidt sjovere.