søndag den 4. marts 2012

En fiskedelle med twist.

Vi er så heldige at vi sjældent har behov for at købe fisk. Min far kommer gerne med en pose fisk, og vi har en ven, som *vips* lige ryger lidt fisk til os. Den anden dag havde jeg taget ½ kg hakket torsk op til fiskefrikadeller. Men det endte med at blive manden der gik igang, fordi jeg var faldet i tv’et.

“Tror du ikke det vile være godt med sådan en varmrøget torskefilet i dellerne? “ lød det fra køkkenet. Dertil kunne jeg da kun svare pas, men han havde lov til at forsøge, der lå alligevel en på køl. Som sagt, så gjort. Og resultatet var himmelsk.

002

 

Fiskefrikadeller med et twist.

  • ½ kg hakket torsk.
  • 1 lille koldrøget torskefilet hakkes groft.
  • 2 æg tilføres.
  • 1 lille hakket løg. (manden er lidt løgforskrækket)
  • Salt og peber efter smag.
  • 1-2 spsk hvedemel indtil farsen har den rette konsistens.

Steges i “rigeligt smør” og nydes som de er eller med rugbrød/kartofler til.

Velbekomme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg er glad for hvert et lille ord du har lyst til at skrive til mig.

TAK for at du tog dig tiden til at kommentere.
Det gør bloggen lidt sjovere.